اختلال افسردگی
اطلاعات دوره

 دوره اختلال افسردگی :

بریده ای از قسمت های دوره مصاحبه بالینی کودک و نوجوان است که با همکاری موسسه آموزش عالی مهرالبرزدانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برای نخستین بار در کشور اقدام به برگزاری این دوره آموزشی حرفه ای و تخصصی در حوزه روان شناسی و علوم تربیتی در بستر آموزش الکترونیکی کرده اند.

اختلال افسردگی جزو اختلالات خلقی طبقه بندی شده است. افسردگی با احساس فقدان، خشم و غم و اندوه همراه است که باعث مختل شدن فعالیتهای روزمره ی فرد می شود.

در تعریف خلق باید گفت، احساس درونی نافذ و پایداری که در آن درک و نگرش فرد نسبت به خود ، دیگران و در کل نسبت به محیط اطراف عمیقا تحت تاثیر قرار میگیرد.

در مطالعات اخیر مشخص شده است که اختلال افسردگی اساسی در بین تمامی اختلالات روانپزشکی، بیشترین شیوع را در کل دوران زندگی افراد دارد. این آمار نشان دهنده ی آن است که این بیماری بسیار شایع و رایج است.

افراد به روشهای مختلفی افسردگی را تجربه می کنند. افسردگی ممکن است در کار روزانه شما مشکل ایجاد کند و میزان بهره وری شما را کاهش بدهد. همچنین میتواند بر روابط و برخی از حالتهای جسمی شما تاثیر گذارد.

به این نکته توجه داشته باشید که گاهی اوقات داشتن غم و اندوه و یا احساس کمبود، بخشی عادی از زندگی است. در زندگی همه درگیر اتفاقات غم انگیز و ناراحت کننده می شوند. اما اگر به طور مرتب احساس بدبختی و ناامیدی دارید، ممکن است دچارافسردگی شده باشید.

افسردگی یک اختلال جدی محسوب می شود و می تواند بدون پیگیری و درمان صحیح تشدید شود.
با این وجود افرادی که بطور آگاهانه در صدد درمان بر آمده و پیگیری دارند در طی چند هفته بهبودی علائم و حالات خود را متوجه می شوند.

قابل ذکر است این دوره برگرفته از دوره جامع مصاحبه بالینی با کودک و نوجوان است که در دو سطح تعریف شده است که شما میتوانید به آنها دسترسی داشته باشید:

مصاحبه بالینی کودک و نوجوان سطح اول

مصاحبه بالینی کودک و نوجوان سطح دوم

مشاهده محتوای دوره
مشاهده بیشتر

نظرات

متوسط امتیازات

0
بدون امتیاز 0 رای
رایگان!
0 نقد و بررسی

جزئیات امتیازات

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0
لطفا برای ارسال یا مشاهده تیکت به حساب خود وارد شوید