دوره برنامه نویسی اندروید با فلاتر

معرفی دوره برنامه نویسی اندروید (android)

فلاتر (Flutter) یک فریم‌ورک توسعه نرم‌افزار متن‌باز است که در سال ۲۰۱۷ برای اولین‌ بار توسط گوگل معرفی شد. برای توسعه در فلاتر از زبان دارت (Dart) استفاده می‌شود که دارای قابلیت‌های منحصر‌به‌‌فردی نظیر Just in Time Compilation یا کامپایل درجا است که زمان اجرای برنامه را بهبود می‌بخشد.

فلاتر یک فریم ورک منبع باز است که توسط شرکت گوگل توسعه داده شده است و به برنامه‌نویسان این امکان را می‌دهد تا به راحتی اپلیکیشن‌های قابل حمل (Cross-Platform) برای سیستم عامل‌های مختلفی مانند اندروید، iOS، وب و دسکتاپ بسازند.

فلاتر از زبان برنامه‌نویسی دارت استفاده می‌کند که یک زبان سطح بالا و شی گرا است. اولین نسخه از فلاتر در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و به طور سریع توانست جا به جایی خوبی در بازار برنامه‌نویسی پیدا کند.

فلاتر به دلیل قابلیت‌هایی همچون قابلیت توسعه برنامه‌های قابل حمل، کارآیی بالا، طراحی جذاب و آسان، بهینه سازی خودکار و توسعه سریع، در بازار برنامه‌نویسی به شدت محبوب است و به یکی از محبوب‌ترین فریمورک‌های برنامه‌نویسی موبایل تبدیل شده است.

اهداف دوره برنامه نویسی اندروید با فلاتر

فلاتر به دلیل قابلیت‌های بسیار منحصربه‌فردش نظیر قابلیت هات ریلود (Hot Reload)، پایداری بالا و سازگاری با سیستم‌عامل‌های مختلف، ابزارهای پیشرفته‌ی توسعه و کتابخانه‌های فراوان جذابیت زیادی برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن دارد.
همچنین این فریمورک قابلیت ایجاد برنامه‌های با طراحی و بسیار زیبا را نیز داراست.
همچنین در حال حاضر با کمک فریمورک فلاتر می توانید وب اپلیکیشن و برنامه های تحت ویندوز را نیز طراحی کنید.
بروزرسانی های مداوم تیم پشتیبانی گوگل باعث شده که فلاتر یکی از بیشترین سرعت های رشد را در بین فریمورک و زبان های برنامه نویسی داشته باشد.
تفاوت فلاتر با فریموورک های چندسکویی مثل زامارین و فون گپ در تولید کد Native می باشد که همین ویژگی باعث می شود اپلیکیشن هایی که در فلاتر ساخته می شوند از نظر سرعت و بهینه بودن تفاوتی با اپلیکیشن های زبان جاوا و سویفت نداشته باشند.
انعطاف پذیری و سرعت کدنویسی بالا فلاتر را به یک گزینه بسیار محبوب برای انتخاب تبدیل کرده است.

نحوه برگزاری دوره برنامه نویسی اندروید

یکی از ویژگیهای شاخص این دوره این است که این دوره به صورت ترکیبی(افلاین، آنلاین و BOOTCAMP)برگزار می شود و علاوه بر این دستیار آموزشی و استاد در طول دوره در کنار شما خواهند بود.

10 ساعت کلاس مجازی (انلاین )

8 ساعت بوت کمپ

16 ساعت محتوای الکترونیکی (افلاین )

سر فصل های برنامه نویسی اندروید (android) فلاتر

  1. مقدمه
  1. مفاهیم اولیه در فلاتر
  2. نصب ابزار‌های لازم برای توسعه
  3. ایجاد اولین پروژه
  1. آشنایی با متغیر‌ها
  2. کار با رشته‌ها (String)
  3. کار با سایر نوع داده‌ها
  4. معرفی ساختار‌های مهم برنامه‌نویسی در زبان Dart
  5. ساختار شرطی و انتخابی – Switch و If
  6. ساختار حلقه تکرار While و For
  7. آشنایی با مفهوم شی‌گرایی
  8. مفاهیم بنیادی در شی‌گرایی
  9. تابع سازنده در کلاس
  10. ساخت کلاس در دارت
  11. کاربرد Setter و Getter در کلاس
  1. مفهوم ویجت در فلاتر
  2. کاربرد Text Widget
  3. ساخت AppBar در برنامه
  4. کاربرد ویجت Padding و InkWell
  5. کار با فایل‌های جانبی (فونت و تصاویر) در فلاتر
  6. کاربرد ویجت Column
  7. کاربرد ویجت Row
  1. مفهوم State در فلاتر
  2. نوشتن برنامه با Stateful و Stateless
  1. ساخت پروژه صفحه لاگین ساده 
  2. کار با ویجت TextField
  3. ایجاد دکمه به کمک TextButton
  4. کاربرد TextEditingController
  5. ایجاد SnackBar برای نمایش پیغام هشدار
  6. ساخت کلاس انواع Dialog در فلاتر
  7. استفاده از Dialog
  8. ساخت Modal Bottom Sheet
  1. ساخت برنامه محاسبه BMI
  2. نصب پکیج SVG
  3. ساخت بخش انتخاب جنسیت
  4. پیاده‌سازی قابلیت کلیک روی تصاویر
  5. ساخت بخش تنظیم قد کاربر
  6. ساخت بخش دریافت وزن و سن
  7. ایجاد دکمه محاسبه
  8. کدنویسی بخش محاسبه BMI
  1. نصب پکیج Camera
  2. پیاده‌سازی اولیه Camera
  3. ساخت صفحه پیش‌نمایش دوربین
  4. نوشتن تابع مربوط به گرفتن عکس
  5. ساخت صفحه پیش‌نمایش تصویر گرفته شده
  6. نصب پکیج FlashLight
  7. ساخت برنامه چراغ قوه ساده
  8. کار با ویبره گوشی کاربر
  9. کاربرد سنسور مجاورت
  1. نصب پکیج Shared Preferences
  2. کاربرد Shared Preferences در فلاتر
  3. نصب پکیج SQLite
  4. پیاده‌سازی کلاس پایگاه داده
  5. توابع CRUD در پایگاه داده
  6. افزودن یک شی به پایگاه داده
  7. نمایش اطلاعات پایگاه داده
  1. معرفی فضای هاست
  2. ایجاد فایل PHP در سمت سرور
  3. ارسال درخواست از سمت برنامه به سرور
  1. مفهوم State Management
  2. استفاده از پکیج Provider

جمع‌بندی دوازده فصل اول

  1. توسعه
  2. بررسی نصب ابزار‌های توسعه
  1. مفاهیم انیمیشن
  2. کار با Animated Container
  3. کار با Animated Opacity
  4. کار با Animated Align
  5. استفاده از Tween Animation
  1. تعریف State Management
  2. نصب پکیج Getx
  3. طراحی رابط کاربری پروژه
  4. ساخت کلاس کنترلر
  5. استفاده از کلاس کنترلر
  6. استفاده از فونت در برنامه
  7. پیاده‌سازی صفحه اصلی
  8. نهایی‌سازی رابط کاربری برنامه
  9. پیاده‌سازی صفحات برنامه
  10. رفتن به صفحه اول
  11. رفتن به صفحه دوم
  12. جابه‌جایی با استفاده از Routes
  1. تعریف REST API
  2. معرفی fakeStoreApi
  3. ساخت کلاس Model برای دریافت اطلاعات
  4. افزودن توابع به کلاس Model
  5. ساخت کلاس اصلی برنامه
  6. برقراری ارتباط با API
  7. دریافت اطلاعات از API
  8. طراحی ساختار اصلی رابط کاربری
  9. مشخص‌کردن مکان عناصر رابط کاربری
  10. نمایش اطلاعات دریافتی
  11. طراحی بخش نظرات با RatingBar   
  1. تعریف Real-Time Database
  2. ایجاد جدول در پایگاه داده
  3. نصب پکیج Supabase
  4. دریافت اطلاعات از پایگاه داده
  5. درج اطلاعات در پایگاه داده
  1. تعریف انواع سرویس
  2. مقداردهی اولیه سرویس
  3. پیاده‌سازی سرویس
  1. گرفتن خروجی از برنامه و کاهش حجم
  2. تغییر آیکون برنامه
  1. جمع‌بندی و نتیجه مباحث
  2. ادامه یادگیری
مشاهده بیشتر

نظرات

متوسط امتیازات

0
بدون امتیاز 0 رای
Original price was: 4,000,000 تومان.Current price is: 1,500,000 تومان.
0 نقد و بررسی

جزئیات امتیازات

5 ستاره
0
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0
لطفا برای ارسال یا مشاهده تیکت به حساب خود وارد شوید